Monday, May 11, 2009

Kenangan Terindah

Dah selesai 2 tahun setengah aku belajar kat shah alam...macam2 pengalaman yang aku lalu...ada yang best, ada yang tak best...yang paling tak best bila terpaksa berpisah dengan suami dan anak aku haikal...masa tu haikal baru nak masuk 2 tahun...tapi nak buat macam mana...dah namanya pun terpaksa...pastu kenal dengan nadia hanin...ni adik aku yang agak nakal dan manja...nakal ke???

Yang paling best lagi...masa part 5 aku ter'pregnant'...Huhuhu...Mengusungla perut kesana-sini...naik bukit...turun bukit...jalan kaki...mana lagi nak ulang balik dungun jenguk laki dan anak aku, haikal...Fuhh...Macam superwoman masa tu aku rasa...Nasib baiklah sepanjang masa kat hostel tu ada adik2 yang sentiasa ambik berat pasal aku...ayu rohaidah and speciallynya kauthar...Kauthar...ni pun kenangan best...kauthar aku dah anggap mcm adik aku sendiri...masa aku memboyot tu, excited betul dia dengan perut aku...hahahaha...masa baby nak menendang mesti cepat2 nak pegang perut...So sweet...Sem selepas tu pulak aku extend sebab cuti bersalin...So amazing...Aku bersalin senang sangat...Nak kata sakit pun tak berapa...Tak payah aku nak teran2...Baby aiman tu senang je mcm meluncur keluar...Aku siap cakap kat laki aku...kalau macam ni senangnya beranak, aku nak beranak banyak2lah...hahahaha...dulu masa bersalinkan haikal teruk sangat...sakit berjam2, nak keluar pun susah...sampai serik la katakan...mungkin aku aktif naik turun bukit hari2 yang buat proses kelahiran tu mudah...

Lagi kenangan tak best mestilah masa berpisah...berpisah dengan orang2 yang aku sayang...sedih, bila terpaksa ulang balik segala babak2 perpisahan...tak sukanya...dulu dengan nadia...sekarang dengan kauthar...huhuhu...dengan family jgn kiralah...dengan kauthar aku banyak kongsi segala cerita suka dan duka aku...aku sayang dia macam adik aku, macam family aku sendiri...kami banyak berkongsi minat yang sama...pantang stress sikit...mesti pegi PKNS, tak pun Plaza Alam Central...Jalan2, window shopping...Kalau ada duit lebih sikit main bowling...Bestnya...Layan movies....Lepak kat fac...Yang paling aku akan ingat, telur masak sos...emmm...yummmyyy...sedap...Hmmm...sedih...


Tapi itulah kehidupan...macam2...panjang la blog ni kalau aku tulis satu persatu...Tak akan habis....Yang peritnya pasti kita terpaksa hadapi...Yang indah memang semua orang suka...Yang paling penting sekarang, aku dah tak sabar2 nak menjalankan tugas aku sebagai isteri dan ibu...dah sekian lama aku jadi student...

Husband aku sekarang lagi la hepi...Dah ada suri dekat rumah...hidup tak terasa sunyi lagi...Ada teman nak berboarak...bergaduh...Bergaduh???Alaa...sedangkan lidah lagi tergigit kan...Janji bahagia...Esok pulak aku balik kedah...Yess...at last aku boleh balik kampung dan ambik anak2 aku balik dungun...tak sabar nak tengok keletah superboys aku tu haikal dan aiman...

Tapi yang tak bestnya, mesti mak dgn abah sedih berpisah dengan cucu2 kesayangan diaorang...Lama mak dgn abah jaga haikal dan aiman...Hmmmm....Sesungguhnya aku sangat2 berterima kasih dengan mak dan abah, tok dan wan...Banyak betul pengorbanan yang dilakukan...Hmmmm.....

No comments:

Post a Comment